FAQ

Hieronder vindt u een aantal veel gestelde vragen met de antwoorden van WOLXXL.
Wij vinden het belangrijk te horen wat u vindt van onze producten, dus laat ons dit weten a.u.b.

U vindt bij ons niet alleen de beste en meest exclusieve wolgarens ter wereld, maar u steunt daarbij ook nog eens indirect de boeren die deze kwaliteitswollen produceren in landen als Uruguay, Peru, Turkije, india enz.
Wij staan garant voor de topkwaliteit van onze garens.

Wat is de levertijd?
De levertijd bedraagt doorgaans 1 a 2 werkdagen.
Mocht een artikel niet op voorraad zijn dan ontvangt u daarvan bericht. De levertijd kan dan iets langer worden.

Is een wol, die niet op jullie site staat, maar wel voor komt op de site van bv malabrigo.com, ook leverbaar?
In principe zijn alle wollen van bekende merken die wij voeren, zoals malabrigo leverbaar.
Wat niet op voorraad is bestellen we rechtstreeks uit Zuid Amerika of elders. Een mailtje sturen naar info@wolxxl met uw wensen is voldoende. De levertijd bedraagt dan wel minimaal 1 week.

Ben ik altijd verzekerd van de juiste kleur en samenstelling wanneer ik wol bijbestel?
Bij normale productie wollen wel. Bij de meer exclusieve handgeverfde wollen kunnen wij deze garantie niet geven, het is immers handwerk. Zorg er daarom voor wanneer u handgeverfde of handgesponnen wol bestelt, dat u in een keer voldoende bestelt. Wij leveren altijd per bestelling wol met hetzelfde serienummer, u bent dan verzekerd van uniforme kleur en spin-eigenschappen.

Kan ik een bestelling ook afhalen?
Nee, WOLXXL heeft alleen een magazijn en inpakafdeling. Er is geen afhaalloket.

Kan ik een aankoop ruilen of terugsturen?
WOLXXL levert uitsluitend wolgarens van topkwaliteit. Alle zendingen worden door ons vooraf zorgvuldig gecontroleerd. Mocht desondanks een product toch fabricage of productiefouten bevatten, dan zullen wij dit kosteloos vervangen.

Kan ik korting krijgen bij grotere afnames?
Dit is geheel afhankelijk van de hoeveelheid en de soort wol. Voor prijzen kunt u hiervoor contact met ons opnemen.